Allmänna Villkor


Villkor

Allmänt

Nedan villkor gäller när du genomför ett köp på DinPhoneMate

För att göra ett köp på dinphonemate.se måste du som kund ha fyllt 18 år. Vi accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år.

När du gör ett köp på dinphonemate.se ingås ett avtal mellan dig som kund och DinPhoneMate . Vi förbehåller oss rätten att i enskilda fall neka eller ändra en kunds beställning exempelvis om kund uppgivit fel personuppgifter.


Beställning

När du gör ett köp på dinphonemate.se accepterar du de allmänna villkoren. Genom att acceptera våra villkor godkänner du att du tagit del av informationen personuppgifter samt Vid genomförd beställning får du en orderbekräftelse skickad till den e-post som angavs vid beställning.

Betalning

Klarna Bank AB erbjuder vi nedan betalningsalternativ där betalningen görs direkt via Klarna.

Väljer du att betala mot faktura skickas fakturan ut via e-post när din beställning skickats från oss. Har du inte mottagit någon faktura, vänligen titta i din skräppost då den ibland kan misstas för spam annars kontakta oss på info@dinphonemate.se


Kortbetalning

Man gör en kortbetalning genom Klarna eller Stripe Du kan betala med Visa, MasterCard och American Express. Inga kortuppgifter lagras hos oss.


Delbetalning/Klarna konto

Genom Klarna Konto kan du välja att delbetala fin faktura. Delbetalningskontot tillåter dig att betala för enstaka inköp över flera månader. Den typen av betalningsmetod inkluderar ränta och en administrativ avgift.

Leverans och transport

Vi på DinPhoneMate erbjuder utkörning (Hemleverans) inom Halmstad kommun efter avtalat tid mot en avgift. Vi debiterar en avgift på 200 kr om inte personen är tillgänglig för mottagning.

Vi använder oss Postnord för våra leveranser och har 2-5 arbetsdagars leveranstid. Skulle en leveransförsening inträffa blir du kontaktad kring detta.

När din beställning skickats från vårt lager skickas ett mejl ut till den angivna e-postadressen med en spårningslänk där du kan följa din beställning hela vägen.

Skulle en försening av leverans uppstå utanför den avtalade tiden på 2-5 arbetsdagar kommer vi utan dröjsmål, om möjligt, informera dig om anledningen till förseningen samt upplysa dig om en ny beräknad leveranstid. Kund har i dessa fall rätt att häva köpet utan några kostnader.

Vi debiterar en avgift på 200 kr för ej hämtade och/eller ej mottagna paket för att täcka emballage och hanteringskostnader.


Fraktkostnader

-5 kg - 49kr. Beställningen skickas till Postnord Spårbar.


Frakt skador

Skulle du vid mottagandet av din beställning upptäcka skador på emballage eller produkten kontakta

oss på DinPhoneMate för att få hjälp med ditt ärende. Om möjlighet finns, dokumentera gärna skadorna med bilder och skicka med i ditt mejl till oss för snabbare hantering av ditt ärende.


Ångerrätt

Har du gjort ett köp på DinPhoneMate.se har du via Lag om distansavtal alltid 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela detta till oss inom 14 dagar från det att du/ditt ombud mottagit beställningen. Ångrar du ditt köp, vänligen kontakta info@dinphonemate.se


Ångrar du ditt köp är det du som kund som står för returfrakten om inte annat anges. Det är också du som kund som ansvarar för att produkten returneras och kommer fram till oss i oförändrat skick och att produkten skickas inom 14 dagar från det att du kontaktat oss. Tänk på att spara ditt inlämningskvitto på returen.

Vi lämnar alltid 6 månader garanti om inget annat anges. Vid garantiärenden, kontakta oss på info@dinphonemate.se


Det innebär att vi reparerar produkten inom garantitiden om fel skulle uppstå.

Kan vi inte åtgärda problemet, byter vi kostnadsfritt ut produkten mot en likvärdig eller bättre. Garantin gäller inte på självorsakade skador eller normalt slitage.

Returadress:

DinPhoneMate Yxenvägen 2

30239 Halmstad

Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om DinPhoneMate finner ni på dinphonemate.se under "kontakta oss

Integritetspolicy

DinPhoneMate kommer inte att dela eller kopiera några bilder eller information som finns i en enhet. Anställda kommer inte att bläddra bland meddelanden, bilder eller annan data under reparation. Lösenkoden används uteslutande för att testa funktionaliteten för varje del av iPhone, och inte för användning av personuppgifter.

Förlust och icloud backup

Kunden förstår att en förlust alltid är en möjlighet när man arbetar med elektronik. Det finns mindre än 1% chans att en telefon går sönder under reparation, (tex faceID och TouchID) men det är en möjlighet. Att ha en säkerhetskopia på iCloud eller datorns hårddisk skyddar dig från dataförlust.


Garanterade artiklar

Varje enhet testas före och efter reparationer. Listan över testade objekt inkluderar: glas, digitaliserare, LCD, OLED, hemknapp, bakre kamera, främre kamera, främre mikrofon, bakmikrofon, närhetssensor, öronhögtalare, nedre mikrofon, högtalare, laddningsport, hörlursuttag, taptmotor , ljudknapp och volymknappar. Om en del byts ut eller tas bort under reparation slutar fungera inom 100 dagar kan kunden begära en gratis reparation från DinPhoneMate. Garantin täcker inte förlust av vattentätning, glassprickor, skärmsprickor eller om kunden orsakar skada efter reparation. Om en vara inte kan testas kan det hända att garantin inte gäller. Om telefonen har vätskeskador kanske garantien inte gäller.

Detta är den fullständiga garantin för DinPhoneMate, och inga andra muntliga eller underförstådda villkor gäller.

20/11/2023

Jag har läst och godkänner villkoren ovan